czwartek, 8 grudnia 2016

Tort migdałowy z kremem orzechowym

Pierwszy raz miałam okazję przygotować tort imieninowy dla mojej córeczki. Upiekłam klasyczny biszkopt, ale dodałam zmielone migdały uzyskując przez to wyjątkowy aromat. Natomiast krem sporządzony został na bazie serka mascarpone i orzechów. Tort udekorowałam kremówką, wykorzystując szprycę cukierniczą oraz ozdobiłam dodatkami z opłatka i cukrowymi.



Składniki:

Na biszkopt:

  • 6 jajek,
  • 2 szklanki cukru,
  • 8 łyżek wody,
  • 200 g mąki tortowej,
  • 150 g mąki ziemniaczanej,
  • 1 szklanka mielonych migdałów,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 3 krople aromatu migdałowego
Na krem:

  • serek mascarpone (250 g),
  • 1 szklanka mielonych orzechów włoskich,
  • 1 szklanka mielonych orzechów laskowych,
  • 1 kieliszek orzechówki
Dekoracja:

  • 1 śmietana kremówka,
  • dowolne ozdoby: użyłam tych na bazie opłatka oraz cukrowych
Na początku przygotowujemy biszkopt. Żółtka ucieramy z cukrem i wodą aż do momentu zgęstnienia. Mieszamy obie mąki z proszkiem do pieczenia, wsypujemy zmielone migdały i dodajemy do masy z żółtek. Wlewamy olejek. Z białek ubijamy pianę i stopniowo dodajemy do ciasta. Dokładnie, ale powoli mieszamy. Ciasto przekładamy do tortownicy i pieczemy w temp. 180 st. C przez około 35 minut. 
Przestudzony biszkopt musimy przekroić w połowie.
Przygotowujemy krem. Zmielone orzechy dokładnie mieszamy z serkiem mascarpone i wlewamy orzechówkę. Krem przekładamy na jedną z części ciasta biszkoptowego, przykrywamy drugą częścią. Ubijamy śmietanę kremówkę i smarujemy wierzch oraz boki torta. Pozostałą część przekładamy do szprycy cukierniczej i dekorujemy. Na końcu układamy ozdoby.

SMACZNEGO!



2 komentarze:

  1. Pięknie to wygląda! w święta mamy rocznicę z mężem. Muszę chyba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. warto czytać takie blogi świat od razu staję sie piekniejszy !

    OdpowiedzUsuń